9,3
1.041 beoordelingen
Terug naar overzicht
Toyota-klantvriendelijkste-automotive-bedrijf-van-Nederland

Toyota is het klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland

Toyota branchewinnaar verkiezing ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2023’ – score van 8,18 – Toyota vijfde in algemeen klassement

Toyota is het klantvriendelijkste bedrijf van 2023 in de automotive branche. Dat blijkt uit het grootschalige onderzoek ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ van onderzoeksbureau MarketResponse. Toyota heeft in zijn branche de hoogte score op het gebied van klanttevredenheid behaald. In het algemeen klassement behaalde Toyota een vijfde plaats.

Continu marktonderzoek

Toyota was ook in 2022 al het klantvriendelijkste bedrijf in de automotive branche. Het mag zich dus nóg een jaar lang het klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland noemen. Onderzoeksbureau MarketResponse kende de onderscheiding toe op basis van continu marktonderzoek onder consumenten. Met een gemiddeld rapportcijfer van 8,18 – toegekend door klanten – bleef Toyota de andere automerken voor. Suzuki eindigde op de tweede plaats, gevolgd door Audi op de derde positie.

Banchewinnaars_logo_KVB-2023-Automotive-Toyota
Bijna 90.000 beoordelingen

Grote bedrijven en organisaties kunnen zichzelf niet aanmelden of hun klanten laten stemmen voor het klanttevredenheidsonderzoek van MarketResponse. Ze doen automatisch mee aan het onafhankelijke onderzoek onder Nederlandse consumenten. Bij deze zestiende editie verzamelde MarketResponse in totaal 89.930 beoordelingen van 352 bedrijven in tien branches. Voor de tweede keer maakte de automotive branche deel uit van het marktonderzoek.

Tweede keer op rij

Jan-Christiaan Koenders, Managing Director van Toyota Nederland, is blij met het resultaat: “Een geweldig compliment voor de héle Toyota-organisatie in Nederland om de prijs voor de tweede keer op rij te winnen. Ik ben dan ook trots op alle medewerkers van Toyota in Nederland, zowel bij onze retailpartners als bij Toyota Nederland. Ook ben ik dankbaar voor de hoge waardering die we krijgen van onze klanten.”

Inschrijven Toyota nieuwsbrief